top of page

פוריות הגבר: איך לשפר את ספירת הזרע?

בדרך כלל אני מטפלת בנשים בלבד בתחום הפוריות ובכלל

אך הפעם אני רוצה להתייחס גם לפוריות הגבר, משהו שלא מספיק מתייחסים אליו כשזוג מגיע לטיפולי פוריות.

ידעתם ש 50% מבעיות הפוריות קשורות לגבר? הכוונה לבעיות באיכות וכמות הזרע.

ועדיין את רוב הבדיקות והטיפולים עוברות דווקא הנשים.



כשמטופלת מגיעה אליי עם בעיה בפוריות, אני תמיד מבררת איתה האם גם בן זוגה עשה בדיקת זרע. כי גם אם מצאו שיש אצל האישה בעיה כלשהיא בפוריות וגם אם לא, תמיד כדאי לבדוק ששני בני הזוג פוריים.


בנוסף, במחקרים רואים לאורך 50 השנה האחרונות ירידה בפוריות הגבר. אם זה באיכות הזרע, הכמות והתנועתיות.

יש לכך כמה הסברים: זיהומים סביבתיים, תזונה לא מתאימה, עודף הורמונים במזון, זיהומים מסוימים, וריקוצלה: התרחבות וגודש של ורידי האשך. תופעה הפוגעת בהתנקזות הדם מן האשך .

בשכיחות של 40% - 20 מהלוקים באי פריון, בדרגות חומרה שונות. מצב זה תורם לפגיעה בפוריות הגבר.


אז בוא נצלול לעיקר- איך נשפר את הפוריות אצל הגבר? אם עשיתם בדיקת זרע והיא יצא לא טובה, מבחינת איכות הזרע, כמות וכ'ו וגם אם אתם רוצים מראש למנוע בעיה בפוריות. קבלו כמה טיפים ממה להימנע:


  1. חום- זירעונים לא אוהבים חום! יש להימנע מחימום יתר של האשכים, למשל בג'קוזי או סאונה.

  2. תחתונים- האשכים צריכים מרווח נוח וגם להימנע מחימום יתר ע"י הטמפרטורה של הגוף. מומלץ ללבוש תחתוני בוקס מרווחים ולא תחתונים צמודים.

  3. ממריצים ומחממים- קפה, אלכוהול, סמים (גם מריחואנה). מומלץ להימנע ולהמעיט כמה שניתן. בנוסף לחום שהם מחדירים לגוף, החומרים הללו גם רעילים, הרעלים מצטברים בגוף ומורידים את איכות הפוריות.

  4. זיהומים סביבתיים- להשתדל להימנע כמה שניתן. למשל בסביבת העבודה, מקום המגורים. יש לשקול שינוי אם אתם חייבים בסביבה מזוהמת או להשתמש במסנן אוויר.

  5. טלפון נייד ומחשב נייד- להרחיק מהכיס ומאזור המפשעה! בשל הקרינה והחום.

  6. הורמונים (בעיקר אסטרוגן)- מצויים בפלסטיק למשל בקבוקים (ביספינול A), מוצרי חלב, ביצים ובשר לא אורגניים ואפילו במי השתייה. יש לצמצמם כמה שניתן צריכה של חומרים אלו.

בנוסף לעצות הללו, אם קיבלתם תוצאות לא טובות בבדיקות הזרע- אפשר לעזור ויחסית מהר! לשמחתנו הזרע מתחדש ומשתפר יחסית מהר ברגע שמבינים מהי הבעיה ומטפלים בהתאם.

ברפואה הסינית ניתן לטפל בעזרת דיקור, צמחי מרפא, שינוי תזונה והעקרונות שנתתי פה.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page